Daily Life, Handmade

Boos

Gisteren besloot ik om mijn naaimachine opnieuw binnen te brengen bij de Singer winkel op de Vrijdagsmarkt. Eind november was ze binnen geweest en ik heb er maar een paar keer met proberen stikken, maar dat lukte dus niet. Zo heb ik bijna 4u zitten klungelen op een fleece konijn, dat ik dan maar ten einde raad aan een vriendin meegegeven heb, want mijn naaimachine deed niet wat ze moest doen. Ze stikt bvb rechtdoor terwijl ze op zigzag stond, iets wat later verklaard werd door het feit dat mijn onderdraad gewoon niet pakte. Ik kan wel stikken, maar zoveel weet ik niet van de machines zelf, dus misschien ligt het toch allemaal aan mij dat ik daar terug stond. Wat zeker niet aan mij ligt is de manier waarop er met mij omgegaan is.

Staan zeggen dat ik de verkeerde naald gebruikt heb en dat het zeker daardoor komt, nadat ik al een Singer-naald naar de kloten had geholpen, is niet echt constructief. De schuld bij mij proberen leggen (“ja maar ze snapte dat ook al niet”) is ook niet echt behulpzaam en doen alsof het zoveel uitmaakt welke draad ge gebruikt, sorry maar daar geloof ik niet in. Al die andere merken kunnen wel stikken met een draadje van den aldi zonder problemen en mijn aldi machine van €80 kon verdorie zonder problemen door een paar lagen fleece, al maakte hij daarbij wel genoeg lawaai.

Beste mensen van de Singer winkel, leer een luisteren naar een klant als ze binnenkomt met een machine van 5 kg die ze net te voet naar de winkel gedragen heeft over een redelijke afstand. Begroet haar niet met een zin die klinkt alsof ge niet gelooft dat ze al een geweest is met die machine, waarnaar ge haar bonnetje opeist op een manier die klinkt alsof ge er van overtuigd zijt dat ze dat niet heeft. Staat niet met 2 in te praten tegen één iemand, uw klant bvb, want dat komt echt niet goed over. En voelt u vooral beledigd dat een klant daar opnieuw staat, zomaar u goede werk in twijfel te trekken, maar laat dat dan vooral niet merken. Sommige klanten zijn daar niet zo blij mee met zo een behandeling.. Serieus, een constructief gesprek waarbij naar mijn probleem geluisterd werd zonder mijn probleem onmiddellijk in twijfel te trekken had mij hoogstwaarschijnlijk met een meer voldaan gevoel de winkel laten verlaten. ‘t Had mij ook niet doen twijfelen of ik nu wel mijn machine nog zou terugzien omdat ik geen bonnetje gekregen heb in alle heisa die er te doen was…. *is een beetje ongerust nu ze zich dit heeft gerealiseerd*

Nog mensen met een slechte ervaring bij die winkel? Of ben ik echt de uitzondering?

Previous Post Next Post

You Might Also Like

3 Comments

  • Reply Kathleen 29 January 2010 at 15:22

    Zoals ik al op twitter zei: ik heb een gelijkaardige ervaring gehad, maar dan bij de Singerwinkel in Leuven.

    Ik heb toen ook mijn frustraties neergeschreven op mijn blogje: http://www.verbeelding.org/2009/07/04/naaimasjienziekenhuis/

    Misschien hoort het bij hun “marketing techniek”? πŸ˜›

    • Reply Plutomeisje 30 January 2010 at 12:23

      Het erge is dat er in Gent idioot veel winkels zijn voor naaimachines en dat ik al een vriendin had die een slechte ervaring daar heeft (“t is omdat je geen singer draad gebruikt hebt!” en “neen, met die machine mag je nooit op volle snelheid stikken..” ‘t ging toen over een machine van een jaar oud ofzo -__-). Alleen moest ik weer denken “goh ze komt van daar (20jr geleden), ‘t zal wel ok zijn als ik ze daar binnen doe…” Niet dus. Misschien is het tijd voor een anti-Singer winkel Facebookgroep :p

  • Reply Bahbah « Plutomeisje 9 July 2010 at 11:11

    […] en knopen gestikt is. Bah. Dat wordt een tripje naar de Singerwinkel. Hopelijk deze keer zonder nare ervaringen, met mijn voorbeeldstukje mee en nog steeds binnen garantie. Inderdaad, ‘t is nog geen 6 […]

  • Leave a Reply